De jurk: een eerste passessie

Mijn zus is twee weken na mijn verloving getrouwd. Haar zoektocht naar dé jurk was dus nog vers in mijn geheugen aanwezig. Meteen een leuke reden om mee te gaan naar de bruidsmode zaak toen ze haar jurk ging ophalen. Tja, ik had inderdaad wat egoïstische motieven.

Maar laat ik beginnen bij het begin. De zoektocht in begonnen in de trouwmagazines die ik heb gekregen van mijn zus. Wat viel dat tegen. Wit, groot en prinses-achtig waren nou niet echt steekwoorden die mijn droom trouwjurk omschreven. Maar 95% van de jurken in de trouwmagazines zijn wél wit, lang en “poofy”. ooral een lange jurk stond me tegen. Dan kan je niet dansen zonder dat er iemand opstaat en je veegt de hele dag de vloer aan. Maar toch was mijn eerste liefde lang. Lang en zwart. En beschikbaar in de bruidsmodezaak waar mijn zus was geslaagd. De Pronovias feestjurk kostte rond de €500, net zoals de meeste feestjurken van dit merk. Score!

Ik heb de jurk ook aangepast (alleen heb ik zelf geen foto hiervan, moet ik toch eens achteraan bij m’n zus). De jurk was spectaculair. Alleen stond de gigantische rok me toch tegen, het is nooit mijn droom geweest om tijdens het lopen m’n rok op te moeten tillen. Oordeel: afgekeurd.

Daarna heb ik verschillende andere jurken aangepast. Een rode “Griekse” jurk en van Linea Raffaeli een rode en een blauwe jurk uit de feestjurken collectie.

Ik ben geen fan van de traditionele trouwjurk. Valt het op? Voor een eerste ronde, zonder afspraak was ik erg content. Vooral de rode jurk stond me wel goed. Maar toch was ik nog niet overtuigd.

Wordt vervolgd…

Over Kippie

Ik ben een kersverse bruid, die na het plannen van haar eigen bruiloft nog steeds overloopt met bruiloftsideeeën.
Dit bericht werd geplaatst in Dutchbride en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op De jurk: een eerste passessie

  1. Pingback: Ik hou niet van trouwjurken… toch? | Dutchbride's Blog

Geef een reactie

