Ik hou niet van trouwjurken… toch?

Na mijn eerste ervaring met het passen van jurken was ik er van overtuigd dat ik mijn jurk zou vinden in de feestjurkencollectie van Pronovias of Linea Raffaelli.

Ondertussen had ik de trouwmagazines weggelegd en bruiloftssites en blogjes gevonden. Op een blogje vond ik foto’s van korte trouwjurken. Op de een of andere manier was het gewoon niet in me opgekomen dat er ook korte trouwjurken zijn. Wat een eye-opener!


Deze prachtige jurk van Ian Stuart trok meteen mijn aandacht. Short and sassy. Ik vond alles aan de look van het model leuk. Alleen… deze jurk was collectie 2009 en inmiddels werd de collectie 2010 al in de rekken gehangen. Bij de bruidsmode zaak waar mijn zus is geslaagd voor haar trouwjurk was de jurk nog wel te bestellen, maar niet meer beschikbaar om te passen. Nou vind ik het best leuk om kleding te kopen via internet, maar een trouwjurk waar een behoorlijk prijskaartje aan hangt durfde ik toch niet aan.

Dus heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ben gaan rondbellen. Ik heb op de Ian Stuart website een lijst gevonden met bruidsmodezaken in Nederland en die ben ik van boven naar beneden gaan afbellen. Bij de 20e zaak had ik succes: De jurk was nog aanwezig in een zaak in Hengelo! To be continued…

Wat heb ik van mijn ervaringen geleerd:

Vraag naar beschikbaarheid

Als je een leuke jurk hebt gezien bel dan met de bruidsmode zaak of ze deze jurk verkopen en of deze ook beschikbaar is voor passen én vraag ook na welke maat ze hebben hangen.

Vraag naar de prijs

Ik heb elke zaak die ik heb gebeld gevraagd naar de prijs van de jurk en ik heb altijd antwoord gekregen. Het is me opgevallen  winkels voor dezelfde jurk wel €250-400 prijsverschil kunnen hanteren.

Over Kippie

Ik ben een kersverse bruid, die na het plannen van haar eigen bruiloft nog steeds overloopt met bruiloftsideeeën.
Dit bericht werd geplaatst in Dutchbride, Mijn jurk en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

