Stilstaan bij mijn vader…

Mijn vader is 7 jaar geleden overleden. Natuurlijk mis ik hem elke dag, maar een trouwdag is toch bijzonder. Dan is het gemis toch groter. Duidelijker aanwezig.

 

Mijn vader heeft zeker een rol gespeeld op onze dag. Toch zag ik het niet zitten om op mijn trouwdag naar het kerkhof te gaan. Het is één om hem te herdenken, maar het is toch is anders om de dag in tranen te beginnen bij zijn graf.

Dus zijn we de dag voor onze bruiloft naar het kerkhof gegaan, met mijn moeder, zus en zwager. Het was een heerlijk intiem moment. We hebben nieuw water in zijn schaal gedaan. Daarna hebben we sterretjes afgestoken. Vuurwerk is binnen ons gezin een bijzonder symbool, mijn vader hield erg van vuurwerk en stak dit graag af. We hebben het bij zijn wake ook sterretjes afgestoken en doen dit ook op zijn verjaardag.

 Het voelde goed om samen stil te staan bij papa, de avond voor onze dag. Nadat we bij papa zijn geweest zijn we allebei onze eigen weg gegaan: mijn vent naar zijn ouders (waar hij bleef slapen) en ik met moeder en zus naar huis.

Over Kippie

Ik ben een kersverse bruid, die na het plannen van haar eigen bruiloft nog steeds overloopt met bruiloftsideeeën.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

