Gettin’ married

Na de fotoshoot was het tijd om over te gaan naar het formele gedeelte van de dag: de huwelijksvoltrekking in het gemeentehuis. We hebben het gemeentehuis in ‘s-Hertogenbosch uitgekozen als locatie.  Buiten, op het bordes, stonden onze familie en vrienden ons op te wachten. De markt oversteken om ze te begroeten was een erg mooi moment. Wat was het een adrenaline stoot om iedereen zo super enthousiast te zien.

 
 
Om 12 uur zou de trouwceremonie beginnen en om voldoende tijd te hebben voor aanvang zijn we een kwartier eerder bij het stadhuis. We gebruiken dit kwartier om even snel onze gasten te begroeten en om gewoon bewonderd te worden. Het is bijzonder om zo veel aandacht te krijgen. We voelden ons soms net echte celebrities als we door de ‘massa’ bekeken en gefotografeerd werden.

    

Al onze gasten waren ons voorgegaan en wachtten ons op in de trouwzaal. De prachtige oude trouwzaal heeft met als enige minpunt beperkte zitruimte, hierdoor moest een deel van onze gasten staan. De ambtenaar is begonnen met ons en onze ouders welkom te heten. De bruidsmeisjes hadden een plekje vooraan, naast onze bank gekregen en ze genoten zichtbaar van de speciale behandeling die ze als bruidsmeisjes kregen. De ceremonie was precies wat je ervan zou verwachten: waar hebben we elkaar leren kennen, waarom kiezen we voor elkaar, je kent het wel.

Een paar weken voor de bruiloft was de ambtenaar een avond bij ons thuis op bezoek geweest om ons wat beter te leren kennen. De aantekeningen die ze in dat gesprek heeft gemaakt heeft ze gebruikt voor de persoonlijke huwelijksvoltrekking. Eigenlijk ben ik absoluut geen fan van speeches en vind het vaak eerder slaapverwekkend dan interessant om naar een toespraak te luisteren maar toch wist de ambtenaar mij volledig te boeien. Misschien omdat deze toespraak volledig over ons ging of omdat ze gewoon een erg leuk stukje had geschreven. Het half uur is in ieder geval voorbij gevlogen. 
 

 

Na het tekenen van ons huwelijkscontract en de kus hadden we nog wel een verassing voor alle gasten: mijn man heeft mijn achternaam aangenomen .
Bij de ondertrouw een paar weken eerder heeft hij me compleet verrast met deze beslissing en me vervolgens direct zwijgplicht opgelegd. De draak. Het doet me nog steeds zo’n plezier als ik zie dat hij een mailtje met onze achternaam ondertekend.
 
 

We hebben best veel tijd besteedt aan het uitzoeken van de muziek voor in het gemeentehuis. We vonden het niet eenvoudig om nummers te vinden die wel voldoende betekenis hebben maar die ook weer niet extreem slijmerig zijn (zoals het gemiddede Celine Dion nummer). Uiteindelijk hebben we toch drie nummers gevonden:
Bij binnenkomst: Van Halen – Jump  ♥ We vonden dit lied een leuke, swingende intro hebben.
 Bij het tekenen: Melee – Build to Last  ♥ Mijn man is erg gecharmeerd van dit nummer.
Bij het verlaten van de trouwzaal: Snowpatrol – Just Say Yes ♥ Een leuk, vlot nummer wat me echt aan een bruiloft doet denken wat niet zoetzappig is.

  Alle foto’s zijn gemaakt door onze geweldige fotografen: Mon et Mine

Over Kippie

Ik ben een kersverse bruid, die na het plannen van haar eigen bruiloft nog steeds overloopt met bruiloftsideeeën.
Dit bericht werd geplaatst in Dutchbride en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op Gettin’ married

  1. Randipopo zegt:

    nice blog

    i’m from indonesia
    southeast asia

    visit me! okay?
    tHAnks YoU

    http://randipopo.wordpress.com/

  2. Marjolijn zegt:

    Hoi,

    ik ben hier via “Arnhems meisje” en ik zit nu al ongeveer 3 kwartier geboeid je blog te lezen en bekijken!! WOW!! Ik vind de muziekkeuze en vooral het nummer van Snowpatrol echt briljant gekozen! Verder; geweldige jurk, superboeket en prachtige foto’s. Love it, love it, love it!!!

  3. Pingback: Lunchen | Dutchbride's Blog

  4. Ingeborg zegt:

    Heel erg leuk om je blog te lezen! Wij gaan zelf 3 juni trouwen in Den Bosch.
    Herkenbare foto;s en plaatsen. Je zag er echt waanzinnig cool uit! En zo te lezen was het allemaal te gek. Ik kan niet wachten tot het 3 juni is ;).
    Ik ga nog even verder lezen..

    ps kan ik je boeket niet lenen? echt supergaaf!

Geef een reactie

