Ik wil een boeket van broches!

Op de site van Arnhems meisje had ik een foto van het perfecte boeket gevonden: een broches boeket. Via e-mail heb ik contact gezocht met de bloemist die dit idee aanbiedt op internet, om te informeren naar de mogelijkheden. Voor een mooi boeket zou ik circa 50 broches zou moeten verzamelen, deze zou ik dan moeten opsturen naar de VS en vanaf 300 dollar wordt er een boeket van gemaakt. Als je bedenkt dat je de broches voor 5-10 euro per stuk kunt vinden en de verzendkosten er ook nog eens bij optelt ben je al snel meer dan 600 euro kwijt voor zo’n boeket. Dat vond ik een beetje te gortig en dus verdween het idee al snel in de ijskast.

Maar hoe veel ik ook mijn best deed om een boeket van broches te vergeten, ik kon het idee maar niet loslaten. Gelukkig heb ik een erg creatieve schoonmoeder en zij bood al snel aan om mij te helpen deze droom te realiseren. Het maken van mijn trouwboeket werd al snel het leukste Do-It-Together project van de bruiloft! Het maken van het boeket heeft 3 zondagmiddagen in beslag genomen, al moet ik er eerlijkheidshalve wel bij zeggen dat het uitvogelen hoe we het zouden moeten doen behoorlijk wat tijd heeft gekost .
 
 Verzamelen van de broches
 
Eerst ben ik in verschillende sieradenwinkeltjes in de stad op zoek gegaan naar bloemenbroches. Het aanbod viel me erg tegen en de prijs van veel broches ook. Als je 50 broches nodig hebt wil je er toch geen 15 euro – of zelfs nog meer – voor uitgeven.

 

Daarna ben ik broches gaan zoeken op Etsy. Ik heb voornamelijk op “flower brooch” of “enamel flower brooch” gezocht. Om de verzendkosten zo laag mogelijk te houden heb ik geprobeerd om meerdere broches te kopen bij dezelfde verkoper. Maar dit blijft toch een prijzig grapje.  

 

Maar de beste koopjes heb ik gevonden op Ebay. Je moet wel goed blijven opletten en wat geluk hebben met een bieding. Met de Ebay app op m’n iPhone kon ik mijn biedingen goed in de gaten houden. Op Ebay heb ik mijn zoekopdracht beperkt tot een verzameling broches, met een zoekopdracht als “flower brooch lot”. Een verzameling broches in één keer kopen kan erg voordelig zijn. Het zorgt ervoor dat je snel een grote hoeveelheid broches verzameld en ook de gemiddelde prijs per broche daalt hierdoor flink.

Buiten de broches die ik zelf heb gekocht heeft mijn moeder ook een grote bijdrage geleverd aan mijn voorraad. Maar na een paar weken intensief zoeken had ik toch een behoorlijke collectie verzameld:

Andere leuke manieren om aan broches voor je boeket te komen:
 
 vraag aan familie en vrienden of zij nog bloemenbroche hebben die ze aan je willen geven
zoek verder dan alleen bloemen: ook broches van vlinders of vogels zijn erg leuk
kijk ook eens naar andere accessoires (zoals oorbellen of haarspelden)

Ik zal snel meer vertellen over hoe we van deze broches een boeket hebben gemaakt! Wordt vervolgd…

Over Kippie

Ik ben een kersverse bruid, die na het plannen van haar eigen bruiloft nog steeds overloopt met bruiloftsideeeën.
Dit bericht werd geplaatst in Boeket van broches, Dutchbride, Inspiratie en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

28 reacties op Ik wil een boeket van broches!

  1. Pingback: Effe checken…! — Arnhems Meisje

  2. pruh zegt:

    Superleuk dat je op internet zet hoe je aan al die broches gekomen bent en hoe je het aangepakt hebt! Echt geweldig! Ga gauw de rest lezen…

  3. j vd kommer zegt:

    Hallo,

    Wat erg leuk.Ik wil er ook een gaan maken maar ik ben benieuwd hoe die van jou is gelukt en hoe je het hebt gedaan??

    janine

    • Kippie zegt:

      Wat leuk dat je ook een broches boeket wil maken! Ik zal snel een blogje toevoegen over het maken van mijn boeket…. wat overigens prachtig is geworden! Zoveel mooier dan in mijn dromen, voor ik aan dit project bn begonnen!!

  4. Pingback: Mijn broches boeket | Dutchbride's Blog

  5. Jacoline zegt:

    Wat gaaf! Zelf ga ik pas over 2 jaar trouwens maar ben alvast een aantal ideeen aan het opdoen…en dit vind ik een erg leuk idee! Ik ben erg benieuwd hoe je het allemaal gemaakt hebt.

    Heb je wel echte bloemen gebruikt voor de corsages?

  6. Monica zegt:

    Hi Kippie, zo zeg! superbedankt voor deze tips. Ik ga in October trouwen. Mijn vriend en ik zijn een paar ouwe hippies en ik wordt GEK van al die stoffige traditionele bruiloftsdingen. Waaronder dus ook het bruidsboeket.

    Ik ga het ook doen! Zelf zo’n mooi boeket maken!

    Thanx!
    Mo

  7. Wilma zegt:

    Geweldig! Zelf ga ik in juni 2011 trouwen maar vind bloemen echt niks..
    Maarja, waar ga je dan mee lopen denk je dan? Maar zo’n brocheboeket is echt onwijs leuk! Ben zelf niet crea maar ga het toch eens proberen 😉

  8. charlotte zegt:

    Super, al die uitleg, bedankt!
    ik ga het na lang beraad toch proberen! Een saai boeket is anders een week vooraf nog wel geregeld 🙂

    Iemand toch nog tips voor broches in NL? En voor de corsage voor bruidegom?

    • Lenta zegt:

      Ik ga niet trouwen 🙂 maar ben wel helemaal weg van al die mooie boeketten van bloemen- en/of vlinderbroches.
      Op MP verkoop ik veel nieuwe en vintages broches en iedereen is van harte welkom om een afspraak maken om mijn broches te bekijken en dan misschien een boeket samen te stellen.
      Ik wens alle bruidjes succes met het maken van een heel persoonlijk bruidsboeket.

  9. charlotte zegt:

    zo, heb 59 broches. Ebay vond ik een hel; toch best duur en verzendkosten hoog. Ik heb uiteindelijk heel marktplaats afgespeurd, en vond iemand die er 20 aanbood! Was wel lastig vinden, dus als tip voor volgende bruidjes: doe op marktplaats ” broches assen” en je vindt hem ook! Broches zijn prachtig en lekker groot (grootste 5 cm doorsnee).

    Kippie, nogmaals dank voor al je tips, intussen heb ik ook al je gastenboek idee gejat en denken we na over attributen voor foto’s 😀

    • Kippie zegt:

      Wat super leuk Charlotte, ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat!!

      En jat maar raak 🙂 daar is m’n blogje voor.

    • Hi Charlotte,

      Ik heb ook gekeken op MP en vroeg me af hoeveel jij betaald hebt voor 59 broches. Ik zie namelijk superveel advertenties staan van H&G sieraden. BEdoel je die aanbieder? Alvast dank voor je reactie! Ik ga over 5 weken trouwen, dus ik heb nog wat zondagmiddagen te vullen 😀

      • charlotte zegt:

        Hoi Tina,
        Ik hoop dat mijn reactie op tijd is: ik was op honeymoon!
        ik dacht dat ik voor 20 broches 20 euro betaalde. Als je hem mailt, kun je ook zeggen dat je bijvoorbeeld een bepaalde kleur wilt. Hij mailt dan ook wat hij op stuurt!
        Hier een foto van mijn boeket: http://zoom.nl/foto/1717862/overig/bruidsboeket.html

        Veel plezier en succes! En geniet van je dag!

  10. Lenta zegt:

    Met plezier lees ik de verhalen over het maken van bruidsboeketten van b.v. vintage broches. In mijn tijd DEED je dat gewoon niet maar geloof me het had me helemaal top geleken om een boeket te maken dan wat meer over mezelf zei dan dat ik meer van witte dan van rode rozen hou.
    En NU ben ik met pensioen en ga ik me toeleggen op een verzameling prachtige vintage broches die ik van over heel de wereld probeer te kopen en weer te verkopen via MP. MAAR het moeten wel betaalbare broches zijn want als je een bruidsboeket wil maken dan heb je daar een bepaald budget voor en daarvoor moet je proberen om voldoende mooie broches te vinden die echt “jouw smaak” zijn zodat het jouw boeket wordt. Want dat is wat je wil.
    Dus mocht je nog broches zoeken kijk dan eens op mijn site voor een indruk. Wie weet staat er iets van jouw gading bij.
    Ik wens iedereen een prachtige bruiloft.
    Groet, Lenta

  11. Anouk zegt:

    Lenta heeft mij in ieder geval prima geholpen ;)!

    Bedankt!

    Groetjes Anouk

  12. Wat leuk om te lezen hoe je geïnspireerd bent en hoe je dit uiteindelijk hebt uitgewerkt!

  13. shortyjansen zegt:

    De gene die deze vorm van een bruidsboeket verzonnen heeft is briljant!
    Vandaag is ook mijn boeket van broches af (tenminste, de afwerking met lint moet nog) en het was het werk waard! Ook mede dankzij Lenta heb ik prachtige broches in mijn boeket. Ik kan niet wachten totdat ik het van de zomer mag showen! 😀

  14. Debbie zegt:

    Briljant! Ik ga ook op zoek naar broches! Ik zoek een speels en (hopelijk) voordelig alternatief voor het standaardboeketje van 150 euro. Heeft iemand nog aanvullende goede tips voor sites, of winkeltjes (in Utrecht als het kan) waar ik met broches aan de slag kan? Vind het echt een geweldig goed idee, creatief en zoveel meer eigen dan bloemen van de bloemist! Ik ga 8 december trouwen, dus dan is het sowieso niet echt bloementijd…

    • Joyda zegt:

      Ben je druk bezig met het regelen van je droombruiloft en nog op zoek naar een super gaaf en origineel bruifsboeket? http://Www.joyda.nl heeft verschillende originele boeketten in het assortiment! Een mooi boeket van broches, of misschien een knopenboeket. Ben je op zoek naar een boeket in het thema van je bruiloft? Kijk gerust op de site! Staat je droomboeket er niet tussen, dat geeft niets want Joyda maakt alles op verzoek! Tot ziens bij Joyda boeketterie!

  15. marjolein zegt:

    Zo de laatste post is al heel wat geleden maar het broches boeket is nog steeds helemaal in. Ik ben ook nog druk bezig met het verzamelen van broches voor een wit/roos boeket. Iemand nog wat recentere tips?

  16. Inge zegt:

    Lenta is nog steeds actief op Marktplaats, ik ben nu bezig om een prachtig Broche-boeket samen te stellen. We zijn nu zo ver dat de collage aan broches compleet is, en ze opgestuurd gaan worden. Super spannend, ik kan haast niet wachten. Ik heb kleuren aan Len doorgegeven en toen kreeg ik steeds foto’s waarop ik aan mocht geven welke broches wij wilden houden en welke niet. Niets was te moeilijk en niets was te veel. Len heeft héél veel moeite voor ons gedaan. Ik vind het helemaal top! Als je op marktplaats “broche collage” intypt, kom je bij de advertenties, hier zijn ook voorbeeld collages te zien.

    Succes!

  17. Marr zegt:

    Hallo,
    Ik ben ook bezig met een bruidsboeket heb heel veel broches op internet gevonden.
    Ik bied deze ook te koop aan marktplaats
    Verschillende soorten en maten voor maar €4 of 5 ps. Voor meer informatie kunnen jullie mij ook mailen
    Allemaal veel succes ermee !!!

  18. Boeketje zegt:

    Beste Kippie, Ik wil graag wat bestellen op de site van Etsy.com. Echter vraag ik mij af hoe lang de levertijd duurt? Kun jij mij hier meer over vertellen. Alvast bedankt!

Geef een reactie

