Mijn broches boeket

Ik heb al verteld hoe ik aan de broches ben gekomen, die ik heb gebruikt voor mijn boeket, nu zal ik meer vertellen over hoe we het boeket hebben gemaakt.

1. Verzamel alle materialen

  • circa 50 broches (of oorbellen, hangers, haarspeldjes met bloemen erop)
  • metaaldraad
  • een tang – waarmee je de metaaldraad kunt buigen en knippen

Ik heb eerst de broches schoongemaakt met een afwassopje en een oude, zachte tandenborstel.

2. Knip de metaaldraad in “stelen”

Zorg voor voldoende lange draden. In onderstaande foto kun je zien hoe lang wij de stelen hebben gehouden. Bewaar voldoende ruimte om de steel van je boeket om de stelen rond te draaien bij het handvat.

3. Maak de broches vast aan de stelen

Zoals op de volgende foto’s is te zien. Pas op bij oudere broches, hierbij kan de speld wat instabiel zijn.

 4. Bloem… eh… broche schikken

Nadat je alle broches op stelen hebt gezet wordt het tijd om het boeket te maken. Denk bij de schikking aan de plaatsing van de broches, het is het mooist als je geen open plaatsen ziet. Wij hebben alleen broches gebruikt, maar ik heb ook foto’s gezien van broche boeketten waarbij lint tussen de broches door wordt gestoken.

We hebben best lang gedaan over het schikken van de broches, omdat we nog niet zeker wisten wat de beste manier was. Ik zal snel laten zien hoe we het schikken hebben aangepakt. To be continued…

Alle foto’s zijn persoonlijke foto’s.

Over Kippie

Ik ben een kersverse bruid, die na het plannen van haar eigen bruiloft nog steeds overloopt met bruiloftsideeeën.
Dit bericht werd geplaatst in Boeket van broches, DIY en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op Mijn broches boeket

  1. José zegt:

    Ontzettend gaaf! En wat een werk! Ben benieuwd hoe het verder ging 🙂

  2. Mars zegt:

    Wat geweldig dat je je uitwerking v/h boeket met ons wilt delen. Ik weet ook al vanaf januari dat ik zo’n boeket wil en heb ondertussen rond de 50 broches weten te verzamelen. Ik heb mijn moeder weten te strikken voor het in elkaar zetten en ook zij is erg blij met je uitleg.

    Verder leek mij dat je dag helemaal geslaagd was, erg leuk!

    Gr. mars

    • Kippie zegt:

      Wat leuk dat je ook zelf een broches boeket gaat maken!
      Ik moet zeggen dat het maken van het boeket me buiten een mooi blijvend boeket ook echt super mooie herinneringen heeft gegeven. Het was gewoon zo leuk om hier samen aan te werken. En het boeket heeft nu een prominente plek in onze woonkamer gekregen waardoor ik er nog dagelijks van geniet.
      Alvast heel veel succes met het maken… en laat je een keer een foto zien wat het resultaat is?

      Onze dag was super geslaagd! Het was zoveel leuker dan ik ooit had durven hopen van te voren.

  3. Heel erg gaaf hoe je dit boeket hebt gemaakt! Mag ik vragen wat de totale kosten van het boeket ongeveer zijn geworden?
    Ook al ga ik zelf niet trouwen, heb zin om er één te maken .. dan maar voor één van mijn bruidjes 😉 hihi

    • Kippie zegt:

      Dank je!
      Natuurlijk mag je dat vragen… ik weet het alleen zo niet uit mijn hoofd. Ik zal mijn trouwpapieren er eens bijzoeken.
      Ik weet wel dat het niet goedkoop was… en ik heb ook best een aantal broches cadeau gekregen.

  4. Annemiek van der Doe zegt:

    Hoi!

    Ik ben wel nieuwsgierig geworden naar hoe het boeket uiteindelijk geworden is. Heb geen foto meer gezien van het eindresultaat?
    Ben zelf druk bezig met mijn eigen boeket, Ik ben erg benieuwd wat jouw ervaringen zijn met het metaaldraad. Hoe dik was het draad dat je hebt gebruikt en hoeveel meter heb je uiteindelijk nodig gehad?

    Alvast bedankt!
    Annemiek

  5. maaike zegt:

    sinds een aantal dagen weet ik dat 21 maart ga trouwen…
    en nou zag ik deze blog en oooh dat wil ik ook … kortom gaan wij gewoon broches verzamelen en tegen de tijd dat het zover is gaan we hem met me zusjes in elkaar zetten 😉

    bedankt

  6. Harry zegt:

    hier en knutselaar ik maak sieraden en had dit gezien en wil het ook gaan proberen
    ik ga wel niet trouwen maar het lijkt me prachtig zo,een boeket te maken
    ik vond op marktplaats iemand die heel veel broches heeft H&G sieraden

  7. Harry zegt:

    hallo ik kreeg van iemand een tip die broches bij had gekocht dat er veel vraag naar is
    ik ben in het bezit van zo,n 2000 broches en ben nu met een site bezig(gewoon om te laten zien wat ik heb) voor belangstelling kunt u mij mailen h.ackermann@ziggo.nl
    ik weet niet of het op deze manier is toe gestaan ?
    ik hoor het wel
    gr harry

  8. Martine zegt:

    http://www.theknot.com/videos/brooch-bouquet-diy?id=2168264019001
    een veel makkelijkere manier! Zo heb ik het gedaan, werkte perfect!

Geef een reactie

