Op de ene weg

Nadat we allemaal onze plek hadden gevonden in de Lutherse kerk zijn we begonnen met de dienst. Het thema van de dienst was “op de ene weg”, waarin we vertellen over onze weg alleen en daarna samen.

Eerst hebben we drie kaarsen aangestoken. Eentje voor ons, eentje voor mijn vader – die er helaas niet meer bij kon zijn, en eentje voor alle aanwezige familie en vrienden.

Wij zijn twee verschillende mensen en we willen vaak ook wat anders, maar kiezen nu ook heel duidelijk voor elkaar. We vonden het liedje “Links en Rechts” van Nick en Simon wel toepasselijk en hadden dat uitgezocht voor dit deel van de dienst.

We hebben stenen verzameld op verschillende plekken die belangrijk zijn geweest in ons leven, zoals de tuin van het ouderlijk huis en een steen die we op vakantie in Amerika hebben gevonden. Bij iedere steen hadden we een tekst geschreven, die Adri heeft voorgedragen. Na de steen voor mijn vader hebben we “Alles is Liefde” van Blof gespeeld. Adri heeft ook nog een tekst voorgelezen van  Dag Hammarskjold “Niet jij kiest de weg maar de weg kiest jou”, die erg goed bij ons thema paste.

 

 

We hebben ieder vier stenen gebruikt voor ons eigen leven om onze jeugd te omschrijven en daarna drie stenen voor ons leven samen nu en straks. Nadat we onze levensweg met behulp van deze stenen hebben besproken zijn we aanbeland bij de trouwgeloften. We hebben allebei een eigen gelofte geschreven. Wat kan ik dat iedereen aanraden! Ik vond het erg lastig om eraan te beginnen, het is nit makkelijk om woorden te vinden voor je gevoelens. Maar toen mijn man behoorlijk geemotioneerd begon te praten deed me dat zó veel! Na de gelofte was het tijd voor bling en de kus!

Na de geloften hebben we een nummer gedraaid van mijn favoriete artiest: If I should fall behind van Bruce Springsteen. Wat een prachtig nummer en wat een perfecte tekst voor een bruiloft. Nu ons deel van de dienst erop zit vragen we onze gasten een steentje aan onze dag bij te dragen… wordt vervolgd.

Alle foto’s zijn gemaakt door Mon et Mine.

Over Kippie

Ik ben een kersverse bruid, die na het plannen van haar eigen bruiloft nog steeds overloopt met bruiloftsideeeën.
Dit bericht werd geplaatst in Dutchbride, Persoonlijke ceremonie en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op Op de ene weg

  1. Marjolijn zegt:

    het was prachtig, ontroerend en heel emotioneel

  2. José zegt:

    Wat een prachtig thema! En wat ontzettend leuk van die stenen! Kan me voorstellen dat het een ontroerende en mooie dienst was.

    Ik zal het eigen geloftes maken eens voorstellen aan mijn vriend! Lijkt me erg mooi om te doen.

    Groetjes José

  3. Fabienne zegt:

    WAUW!
    Geweldig idee.
    Mooie rode draad!

  4. Marjolijn zegt:

    `Wat een ontzettend leuk idee. Begrijp ik nou goed dat het geen religieuze dienst was maar iets was jullie zelf bedacht hebben? Erg leuk, ik wist niet dat dat mogelijk was….

  5. Kippie zegt:

    Thanks! 🙂 Het was inderdaad een heel mooi en emotioneel deel van de dag. Het is erg leuk om zelf de gelegenheid te hebben om wat te zeggen, wij hebben dat met geloftes gedaan. Het was ook super om anderen de gelegenheid te geven om wat te zeggen.

    Dit was inderdaad geen religieuze dienst. Wij zijn gewoon niet meer kerkelijk ingesteld en vonden het niet bij ons passen om dan wel een kerkelijk huwelijk te sluiten. Een persoonlijke ceremonie heeft als voordeel dat super veel kan. Je bent niet gebonden aan teksten of kerkelijke liederen. Maar die vrijheid kan ook wel lastig zijn. We vonden het eerst echt erg lastig om een goed thema te bedenken, maar Adri die de dienst begeleide heeft ons zo geholpen met het opzetten van het geheel. Een geheel wat uiteindelijk super goed bij ons paste! 🙂

Geef een reactie

