Honneymoon foto’s

Wij hebben van onze fotograaf alle foto’s op DVD gekregen. Hiervan wil ik zelf een album maken. Via tips ben ik terecht gekomen bij Profotonet en wilde deze service graag eerst een keer uitproberen voor we er ons trouwalbum zouden maken. Direct na onze huwelijksreis ben ik begonnen met het samenstellen het fotoalbum. Ik heb gekozen voor de 30×30 variant met fotocover. Standaard zitten er 30 pagina’s, of 15 spreads in een album. Het maximale aantal van 30 spread was precies genoeg voor mij.

De software moet op je computer worden geïnstalleerd. Het werkt net wat anders dan de andere aanbieders van digitale albums die ik eerder heb gemaakt, maar zeker niet moeilijk of aangenaam. Je kan het album ook samenstellen in Photoshop en deze spreads uploaden (ik heb dit niet geprobeerd).

 

Er zijn erg veel mogelijkheden om de foto’s te bewerken en met een “grid” functie kun je controleren of de foto’s goed geplaatst zijn. Omdat de pagina’s vlak zijn kan je een foto laten overlopen.  

De optie om het fotoboek te bekijken (zonder bewerk opties) geeft je een goed beeld van hoe de pagina’s er uit gaan zien.

Wanneer je klaar bent ga je de pagina’s exporteren, het worden dan spreads opgeslagen. Hier zou je dus Photoshop spreads kunnen toevoegen. 

 

 Ik zal snel het resultaat laten zien…

Over Kippie

Ik ben een kersverse bruid, die na het plannen van haar eigen bruiloft nog steeds overloopt met bruiloftsideeeën.
Dit bericht werd geplaatst in DIY, Foto album en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Honneymoon foto’s

  1. Pingback: Fotoalbums ontwerpen kost tijd… | Dutchbride's Blog

Geef een reactie

